Perspektief is een fotoclub voor fotografen in en om Houten een ontmoetingspunt voor het uitwisselen van inspiratie, kennis, ideeën en het vinden van fotovrienden om gezamenlijk te gaan fotograferen. We hebben (maximaal) 60 leden, we zijn opgericht in 1995. Onder de leden zijn (relatieve) beginners, mensen voor wie fotografie hun belangrijkste bron van inkomen is en alles wat zich daartussenin begeeft. Enthousiasme is een belangrijkere voorwaarde voor het lidmaatschap dan een uitgebreide kennis van fotografie; zolang je maar weet hoe je camera werkt.

De clubavonden zijn wekelijks op maandag tussen 20.00 en 22.00 uur in de Openbare Basisschool “de Bijenkorf” Riddersborch 143  in Houten. In de maanden juli en augustus en op officiële feestdagen zijn er geen clubavonden.

We hebben een gevarieerd programma, met maandelijks een avond waarin we elkaars werk bespreken. Daarnaast nodigen we regelmatig sprekers van buiten de club uit om ons te vertellen over hun werk en dit vooral te laten zien. Een paar keer per jaar hebben we een educatieve avond, waarbij kennis over fotografie en beeldbewerking wordt gedeeld. Jaarlijks is er ookeen binnenland- en een buitenlandexcursie. Daarnaast gaan we regelmatig met een aantal leden op stap. Voor wie zich wil verdiepen in een bepaald thema zijn er de werkgroepen, waarvoor we maandelijks een clubavond hebben gereserveerd.